Serviciile Rent-a-Car oferă o mulțime de facilități beneficiarilor, însă, în calitate de client al companiilor de închirieri auto trebuie să știi că ai și anumite responsabilități. Pentru că vorbim despre automobile, adică bunuri foarte costisitoare, majoritatea firmelor specializate în astfel de servicii, percep o garanție în schimbul închirieii unei mașini.

Ce înseamnă garanție în cazul Rent-a-Car?

Garanția în cazul serviciilor Rent-a-Car reprezintă o sumă de bani pe care clienții o plătesc în avans. Aceasta are rolul de a acoperi eventualele daune care ar putea surveni în timpul perioadei de închiriere a mașinii. În esență, vorbim despre un depozit auto pe care o companie de închirieri îl solicită pentru a se proteja de posibilele costuri asociate cu daunele cauzate de clienți.

Există mai multe tipuri de garanții în cazul Rent-a-Car. Acestea pot varia în funcție de politica companiei de închiriere auto, dar cel mai adesea includ garanția standard, garanția de daune și garanția de furt. Garanția standard este cea mai des întâlnită și acoperă majoritatea daunelor care ar putea apărea. Garanția de daune este specifică pentru anumite tipuri de daune, cum ar fi cele cauzate de accidente. Garanția de furt, așa cum sugerează și numele, acoperă costurile în cazul în care mașina este furată în timpul perioadei de închiriere.  

Modul de funcționare al garanției la Rent-a-Car este simplu. La momentul închirierii mașinii, clienții plătesc suma stabilită pentru garanție. În cazul în care mașina este returnată în aceleași condiții în care a fost închiriată, gajul bănesc este returnat integral. În schimb, în situația în care automobilul a suferit daune, costurile de reparație sunt deduse din suma garanției. Dacă aceste costuri depășesc valoarea garanției, clientul va fi responsabil pentru diferență.

Cum poți evita costurile suplimentare aferente garanției?

Cunoașterea detaliată a termenilor și condițiilor de închiriere este esențială pentru a evita costurile suplimentare aferente garanției. Aceasta implică o înțelegere aprofundată a contractului, inclusiv limitele de kilometraj, restricțiile de vârstă, politica de combustibil și alte reguli aplicabile, care pot varia de la o companie la alta. 

O modalitate prin care poți evita reținerea garanției este returnarea la timp a mașinii închiriate. Întârzierea poate duce la perceperea unor taxe suplimentare, care pot să difere în funcție de politica agenției care activează în domeniul Rent-a-Car. În funcție de termenii specifici ai contractului pe care l-ai semnat, o întârziere de doar o oră ar putea duce la o taxă de o zi întreagă, în anumite cazuri. 

Verificarea mașinii înainte de închiriere este, de asemenea, un pas important pentru a evita reținerea garanției de către firma de la care ai închiriat mașina. Orice defect sau zgârietură ar trebui să fie consemnat în contractul de închiriere pentru a evita orice acuzație de daune ulterioare, nefondată. Este recomandat să faci chiar și fotografii sau videoclipuri ale mașinii înainte de a o conduce, pentru a avea o dovadă clară a stării sale inițiale. 

Descoperă DriveSmart și bucură-te de închirierea mașinii fără garanție!

Una dintre variantele pe care le ai la îndemână pentru a evita costurile suplimentare aferente garanției este alegerea unei companii de închirieri care nu percepe garanție, precum DriveSmart. Deși nu toate companiile oferă această opțiune, este întotdeauna bine să cercetezi piața și să compari diferitele oferte disponibile ale principalilor jucători. Descoperă DriveSmart, furnizorul tău de încredere de servicii Rent-a-Car și beneficiezi de facilități exclusive, care îți oferă posibilitatea unor călătorii confortabile și sigure, la costuri avantajoase, fără a bloca sume mari de bani drept gaj. 

Închirierea mașinii fără depozit este o variantă convenabilă pentru beneficiari deoarece are la baza asigurarea auto zilnică. Aceasta reprezintă o formă de back-up prin care companiile care nu percep garanție pot să-și recupereze eventualele costuri ale remedierii daunelor în situația nefericită a unui accident. 

Dacă oferta noastră ți se pare potrivită nevoilor tale, vezi care sunt toate mașinile disponibile, din flota variată pe care o deținem și alege-ți modelul preferat pentru călătoriile pe care le-ai planificat!

Ce se întâmplă dacă mașina închiriată este deteriorată?

În cazul în care mașina închiriată suferă o deteriorare, este important să fii pregătit și să știi exact care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi. Înainte de orice, trebuie să contactezi imediat compania de închirieri auto și să informezi reprezentanții săi despre situația întâmpinată. La DriveSmart, alături de alte servicii adiționale, îți oferim și asistență telefonică 24/7, pe întreg teritoriul Europei.  

Dacă avaria este semnificativă sau dacă a fost implicată o altă parte, este necesar să notifici și poliția. Documentarea situației prin fotografii sau video poate fi de ajutor în cazul unei eventuale dispute. Responsabilitatea costurilor de reparații poate varia în funcție de politica firmei de închirieri auto. În majoritatea cazurilor, dacă dauna a fost cauzată de neglijență sau utilizare necorespunzătoare, clientul va fi cel care va trebui să suporte costurile.

Deteriorarea unui automobil închiriat poate avea un impact semnificativ asupra istoricului de închiriere al clientului. În unele cazuri, companiile de închirieri auto pot refuza închirieri viitoare dacă beneficiarul a cauzat daune semnificative unei mașini în trecut. 

Este important să fii conștient de responsabilitățile pe care le ai atunci când închiriezi o mașină. Înțelegerea procesului și a politicii companiei de închirieri auto te poate ajuta să eviți costurile neașteptate și te asiguri că ai o experiență pozitivă.